NIEUWE YAMAHA R7 2022
De R-serie van Yamaha blijft in ontwikkeling. Terwijl de topmodellen R1M, R1 en de R6 RACE die het Wereldkampioenschap Supersport won, blijven domineren in het topsegment van de categorie, is de R7 specifiek bedoeld voor motorrijders die op zoek zijn naar puur Supersport-design met spectaculaire prestaties voor een betaalbare prijs.
689 cc CP2-motor met een hoog koppel
De 689cc CP2-motor van de R7 levert 73,4 pk bij 8.750 tpm en biedt een sensationele acceleratie met onmiddellijke gasrespons. De 270-graden krukas zorgt voor een ongelijkmatig ontstekingsinterval en laat je hart steeds sneller kloppen naarmate je meer toeren maakt. Dankzijn het hoge lineare koppel kun je efficiënter optrekken en snel de bocht uitkomen.
Atletisch ontwerp met R-serie DNA
Een belangrijke factor bij optimale prestaties is een zo klein mogelijk frontaal oppervlak. Dankzij de compacte afmeting van de CP2-motor zijn de ontwerpen van Yamaha erin geslaagd om een atletisch kuipwerk te ontwikkelen dat slanker is dan dat van alle andere modellen uit de R-serie. Met de sportieve voorovergebogen rijpositie snijdt de R7 soepel en effiënt door de wind.
Aerodynamisch kuipwerk en ’twin-eye’ uiterlijk
Je hoeft het Yamaha-logo niet te zien om te weten dat deze verbluffende nieuwe Supersport deel uitmaakt van de legendarische R-serie. De lichtgewicht, aerodynamisch gevormde kuip met aluminium onderste panelen draag zuiver R-serie DNA in zich mee en heeft een agressief ’twin-eye’-uiterlijk met een M-vormig luchtinlaatkanaal en een krachtige centrale LED-koplamp.
A&S-koppeling voor meer controle
De R7 is de eerste Yamaha-motorfiets met CP2-motor die is uitgerust met een A&S-koppeling (Assist en Slipper) om soepel te schakelen en te voorkomen dat de motor te hoge toerentallen maakt en het achterwiel gaat stuiteren. Dit resulteert in voorspelbaar en beheersbaar rijgedrag bij het naderen van bochten. Deze A&S-koppeling is ook veel lichter te bedienen.
Licht frame voor een optimale stijfheidsbalans
De R7 heeft een compact frame en een rijklaargewicht van slechts 188kg en is daarmee de slankste motorfiets in de R-serie. De stijfheidsbalans is optimaal afgesteld dankzij een aluminium middenbeugel en buizen met verschillende treksterktes. Deze belangrijke kenmerken dragen bij aan de uiterste wendbare en responsieve rijeigenschappen van de motorfiets.
Volledig instelbare 41 mm upside-down voorvork
De 41 mm upside-down voorvork van KYB geeft een stabiel en zelfverzekerd gevoel op racecircuits en kronkelige wegen. Voorzien van een volledige instelbare veervoorspanning en rebound- en compressiedemping en uitgerust met ee onder zwaartekracht gegoten bovenste kroonplaat en een onderste kroonplaat van gesmeed aluminium biedt deze hoge specificatie aan de voorzijndeeen uitstekende bestuurbaarheid en grote precisie.
Instelbare link-type achterschikdemper
De nieuwe ontworpen link-type achterwielophanging heeft een instelbare schokdemper met dempingskarakteristieken en een veerconstante die zijn afgestemd op het sportieve karakter van de R7. De schokbreker is horizontaal gemonteerd om het zwaartepunt naar het midden te verplaatsen voor een grotere wendbaarheid en het compacte ontwerp houd de chassisafmetingen zo klein mogelijk.
Radiaal geplaatste voorremklauwen
Het pure DNA van de R-serie is in de R7 terug te vinden in het hoogwaardige voorremsysteem met radiaal geplaatste vierzuigerremklauwen. Het voor de racesport ontwikkelde ontwerp levert lineaire druk aan de twee voorremschijven van 298 mm en smaen met de radiale Brembo-hoofdcilinder biedt deze premiumconfiquratie je een krachtig remvermogen en optimale controle
Sportieve, voorovergebogen rijhouding voor optimale wendbaarheid
Je lichaamshouding speelt eel sleutelrol in de aerodynamica en rijeigenschappen van de motorfiets en het clip-on-stuur van de R7 samen met de verstelbare voetsteunen achter en een solozadel met bump stop zorgen voor een sportieve rijpositie op het circuit en op de weg. Dankzij de tankafdekking met diepe uitsparingen voor de knieën kun je dicht op je motorfiets kruipen en de motorfiets stevig vastgrijpen tijdens het remmen en in bochten
Lichtgewicht tienspaaksvelgen
Voor optimaal stuurgemak, geode wendbaarheid en responsieve vering is de R7 voorzien van lichtgewicht gegoten lichtmetalen tienspaakvelgen. Een 210/70ZR17-voorband biedt veel grip en een brede 180/55ZR17-achterband zorgt voor een stabiele en zelfverzekerde wegligging in bochten en bij het optrekken en remmen.
Optioneel Quick Shift Systeem voor naadloos opschakelen
Eén van de beste manieren om je R7 te upgraden voor een nog snellere acceleratie, is door het optionele Quick Shift Systeem toe te voegen als je de motorfiets bij jouw Yamaha-dealer bestelt. Het QSS maakt naadloos opschakelen met volgas mogelijk voor hogere prestaties op de weg en op het circuit door tijdelijk de stroomtoevoer naar de snellingsbak te onderbreken als je opschakelt.
Kleuren van de volgende generatie
De eerste kleuroptie is Icon Blue dat wordt gebruikt op e bovenste kuipdelen en op de onderste aluminium panelen en wielen. De zijkanten van de kuip krijgen een contrasterende donkere matblauwe tint. Naast dit tweekleurig ontwerp van de volgende generatie is de R7 ook verkrijgbaar in de ingetogen kleuroptie Yamaha Black met minimale grapics en accenten. Of de 60th Anniversary Yamaha
Pure R-serie stijl
Het uiterlijk van de R7 onderstreept het pure R-serie DNA en heeft ’twin-eye’-contourverlichting. Een krachtige enkele LED-koplamp is verzonken in de centrale luchtinlaat met comacte afmetingen die ervoor zogen dat dit het slankste model in de R-serie is.