Publicatiedatum 02-11-21

NIEUWE YAMAHA XSR900 ABS 2022

 

De XSR900 staat zijn mannetje op allerlei wegen, of je nu relaxt over bochtige landweggetjes rijdt, of voluit gaat op het open rechte stuk, de motor voelt zich overal thuis. Uitgerust met het modernste elektronicapakket dat elke motorrijder het hoogste niveau van bestuurbaarheid biedt voor elk type situatie. En met zijn sportieve Quick en een ontspannen cruisecontrol kun je met deze 3-cilinder spierbundel gaan en staan waar je wilt.

 

Historisch door Yamaha Racing beïnvloed ontwerp

Het pure en doelgerichte ontwerp van de XSR900 biedt een unieke mix van tijdloze sportieve styling gecombineerd met verwijzingen naar de legendarische Yamaha-racemonster met het Deltabox-frame uit de jaren 80. Details zoals de opening tussen de bultzitting in caféracersstijl en de op racers geïnspireerde brandstoftank, evenals de minimalistische zijpanelen en verborgen achter verlichting onderstrepen zijn positie als de ultieme Faster Son.

Hoogwaardige details en eersteklas materialen

De XSR900 is overal voorzien van hoogwaardige materialen. De look en feel van deze Premium Sport Heritage-motor inspireert een blijvend trots gevoel bij de eigenaar, van de sublieme cockpitdetails, geperforeerde vorkhoezen en voetbedieningen van alle racer-geïnspireerde details zoals de snel sluitingen en inklapbare passagierssteunen.

Flexibele en ontspannen zitpositie

Je zult merken dat de ergonomie van deze uitstekende Sport Heritage-motor alle flexibiliteit en veelzijdigheid biedt die nodig is voor een verscheidenheid aan ritten: sportief, in de stad of ontspannen. De licht naar achteren gerichte rijpositie met het brede, goed controleerbare stuur geeft dat pure roadstergevoel, en de ontspannen voetpositie en het ‘sit-in’-zadel (in plaats van ‘sit-on’) met de rugsteun achter zorgen voor een comfortabel en veilig rijgevoel.

Karakteristieke XSR volledige LED-verlichting

De XSR900 zet de traditie voort, met de kenmerkende ronde koplamp van elke Yamaha Sport Heritage-motor, en is nu voorzien van volledige LED-verlichting met een split-projector en halfronde contourverlichting. Het verborgen achterlicht heeft een rookkleurig uiterlijk dat het pure en tijdloze uiterlijk van de motorfiets versterkt. De compacte en heldere LED-knipperlichten maakt het verlichtingspakket compleet.

Moderne kijk op historische kleuren

De XSR900 brengt een eerbetoon aan het verleden door middel van kleuren en graphics die verwijzen naar historische Yamaha-racemotoren. De legend Blue-optie is een moderne interpretatie van één van Yamaha’s beroemdste racekleurstellingen. Dit onderstreept eens te meer dat de prestatie- en ontwerpimplicaties van de jaren 80 nog steeds van grote invloed zijn in de huidige tijd, met het Deltabox-chassis als duidelijk bewijs.

Krachtige remmen en vering

Er zijn geen compromissen gesloten als het gaat om de technische specificaties van de XSR900. Denk onder meer aan de radiale Brembo-hoofdcilinder en dubbele remschijven vóór van 298 mm voor een krachtig remvermogen en een precieze bediening. De volledig instelbare USD-vork en de link-type achterwielophanging zijn eenvoudig aan te passen voor al je behoeften, en de nieuwste superlichte Spinforget-wielen van Yamaha minimaliseren het niet-afgeveerde gewicht voor nog responsiever rijpresentaties

Geavanceerde elektronische rijhulpsysteem

Wanneer je op de nieuwste XSR900 rijdt, ervaar je alle voordelen van één van de meest geavanceerde elektronische rijhulpsystemen. De kern van dit systeem is de 6-assige IMU die is afgeleid van de R1 en waarmee de subsystemen LSTC (Lean Sensitive Traction Control), SCS (Slide Control System) en het LIFt-controlesysteem (LIF) van het voorwiel worden geregeld voor veilig rijden in verschillende omstandigheden. Je kunt de gewenste modi selecteren en bedienen via het TFT-kleurenscherm

Veelzijdige EU5 CP3 889 cc-motor met hoog koppel

De Yamaha CP3-motor van 889 cc past perfect het sportieve en veelzijdige Deltabox-chassis van de XSR900. Deze soepele en controleerbare inline 3-cilindermotor produceert een hoog lineair koppel en is klaar voor elke rijstijl waar je op dat moment zin in hebt. Geeft voluit gas voor opwindende adrenalineprestaties, of laat de motor rustig met een lager toerental in een hogere versnelling optrekken als je het rustig aan wilt doen. En met het speciaal afgestemde in- en uitlaatgeluid klinkt elke rit als muziek in je oren. Vol gas of rustig chillen. de keuze is aan jou!

Lichtgewicht Deltabox-chassis, lange achterbrug

Het Deltabox-frameontwerp van Yamaha, dat voor he teerst werd ontwikkeld voor Yamaha’s racemotoren uit de jaren ’80, staat bekend om zijn combinatie van kracht en lichtheid. De XSR900 is uitgerust met de nieuwste versie van het Deltabox-frame met wanden van verschillende diktes voor ‘afgestemde stijfheid’, wat zorgt voor een sportief en responsief rijgedrag met een hoger niveau van gevoel en feedback. Een nieuwe langere achterbrug geeft de motorfiets een ontspannen en gegrond gevoel, dat perfect aansluit op het veelzijdige karakter.

QSS, cruisecontrol, A&S-koppeling

De XSR900 wordt standaard geleverd met hoge specificaties waaronder het Quick Shift Systeem voor op- en terugschakelen zonder koppeling, evenals de Assist & Slippers (A&S)-koppeling voor een betere bestuurbaarheid van het chassis bij het vertragen. De cruisecontrol is ideaal voor als je in een ontspannen bui bent.